Härligt lantligt och vita vråer

Välkommen till min inredningsblogg =) Här kan du följa mig i de projekt jag gör. Här kommer jag att lägga ut bilder på möbler och annat smått och gott som kommer att renoveras för att sedan säljas. Vid intresse av köp så kan du mejla [email protected] eller skriva en kommentar i fältet så svarar jag så fort jag ser ditt meddelande.

Nov. 24, 2012

Publicerad 2012-11-24 09:50:31 i

Det går lite segt med målandet för tillfället men i veckan är planen att vitrinskåpet ska bli klart och läggas ut för försäljning.

Intresserad redan nu!? Lämna en kommentar eller mejla [email protected]

Kommentarer

Postat av: Chatarina

Publicerad 2012-11-25 19:36:07

Segt!? Jag tycker du är väldigt effektiv och fint blir det du gör! Ha det gott, kram C

Postat av: Chatarina

Publicerad 2012-11-26 13:59:45

Segt!? Jag tycker du är jätteflitig och fint blir resultatet! Mitt måleri har fått stått tillbaka lite nu, för nu är det jul-/dörrkransar för hela slanten.
Vad använder du för "spärr"-/grundfärg?
Jag har fått beställning på att måla vitt och det har jag ju inte gjort så mycket, så det blir en utmaning för mig.
Ha det gott - kram Chatarina

Svar: Tack =) Jag känner mig inte så snabb med att måla möblerna men hellre att det tar lite längre tid och blir bra en att jag gör för fort och det blir pannkaka av allt =)
Ja jag har sett det på din blogg =) Dom är verkligen superfina dina kransar.

ag använder beckers lackgrund till de möbler som kan grundas med vattenbaserad färg och biltemas snickerigrund till de möbler som blöder igenom eller har kvistar. Dock måste det torkas i 48 timmar innan man kan måla med vattenbaserad färg och innan målningen med täckfärgen ska det sandpappras lätt så ytan blir slät och fin.

Tack detsamma =) Kram
Sandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Inredning och renovering är ett stort intresse som jag nu försöker utveckla till något lite större. Jag bor i Skövde men är från Örebro.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela